برای اولین بار در ایران ارزشیابی مهارت های بالینی به روش (DOPS) دانشجویان کارشناسی گفتاردرمانی اجرا شد
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی: دکتر ناهید جلیله وند _ عضو هیئت علمی گفتاردرمانی دانشگاه ایران گفت : ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان مقطع کارشناسی گفتاردرمانی با استفاده از روش جدید : Direct observation of procedural skills (DOPS) برای اولین بار در کشور ایران، در دانشکده علوم توانبخشی برگزار شد.
وی افزود؛ اجرای ارزشیابی با همت اعضای کمیته بالینی گروه گفتار درمانی دکتر آرزو صفاریان ، دکتر مریم ترامشلو انجام شد و از محصول پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد که راهنمایی آن به عهده دکتر یونس امیری و محمد صادق جنابی بوده است در ارزیابی مهارت های بالینی استفاده شد .
جلیله وند خاطر نشان کرد: ایستگاه 1 - ارزیابی اندام های گفتاری - ارزیابی اختلال تولید ( آزمون Phonetic، آزمون تمیز شنیداری، پمن) و ایستگاه 2- مصاحبه و تاریخچه گیری اختلال ناروانی گفتار، ارزیابی اختلال ناروانی گفتار، درمان Fluency shaping در اختلال ناروانی گفتار از ایستگاه های برگزاری این آزمون بود.
گفتنی است؛ ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان کارشناسی گفتار درمانی ورودی 99 در 8 خرداد ماه ۱۴۰2 با حضور 15 نفر از دانشجویان این رشته در کلینیک گفتاردرمانی دانشکده از ساعت ۸ طبق برنامه شروع شد و ساعت ۱۲ پایان یافت .
کامنت