
دکتر رضا صالحی
سمت: معاون آموزشی
دکترای تخصصی (PhD) / فیزیوتراپی
رتبه علمی: استاد
پست الکترونیک:
Salehi.re
iums.ac.ir
تلفن: ۲۲۲۲۲۰۵۹ داخلی: ۱۶۳
شرح وظایف معاونت آموزشی
- مطالعه و اتخاذ تصمیم در مورد مسائل آموزشی با کمک مسئولان ذیربط.
- تشکیل شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی.
- نظارت بر تنظیم دستور جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده.
- نظارت بر اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی از طریق مدیریت نظارت و ارزیابی دانشکده.
- تدوین و پیشنهاد اصول اجرائی امور آموزش.
- نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای تابعه.
- ابلاغ کلیه مصوبات مربوط به شورای هیات رئیسه وهمچنین مقررات وآئین نامه های ابلاغی ازسوی ریاست دانشکده به حوزه های ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آنها.
- برنامه ریزی امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی با همکاری واحدهای ذیربط.
- ارائه پیشنهاد بعنوان دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت آموزش جهت طرح در شورای هیات رئیسه برای تصویب.
- پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمت های مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست دانشکده.
- برنامه ریزی گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشکده.
- نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی و دوره های تخصصی دانشکده و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به هیات رئیسه.
- ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و انعکاس آن به ریاست دانشکده و اعلام نتیجه به کمیته پایش.
- انجام امور مربوط به بورسیه ها، فرصت های مطالعاتی و سفرهای علمی و نظارت بر امور تحصیلی آنها با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی.
- توزیع و تخصیص بورس هایی که به اعضای هیات علمی و دانش آموختگان ممتاز تعلق می گیرد.
- اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی و تخصصی.
- همکاری با سایر معاونت ها به منظور حسن اجرای برنامه های معاونت.
- اهتمام به برگزاری دوره های توانمند سازی ودانش افزایی.
- سازماندهی واستقرار روش های سنجش وارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی و دانشجویان و برنامه ریزی به منظور رفع کاستی ها ونواقص از طریق گروه های آموزشی.
- مکاتبه با منطقه و سازمان مرکزی دانشگاه در خصوص دانشجویان مشروطی واخراجی و اخذ مجوزهای لازم.
- اقدام در خصوص نمره و رتبه دانشجویان انتقالی ورودی های قدیم و اصلاح مشخصات باهماهنگی مرکز آزمون.
- اقدام در خصوص دانشجویان اتباع خارجی و هماهنگی با امور بین الملل دانشگاه و استانداردهای مربوطه.
- صدور گواهی اشتغال و خروجی از کشوربرای دانشجویان مشمول.
- تشکیل کمیته های ترفیع، ارتقا و انتظامی اعضای هیات علمی.
- تشکیل کمیسیون موارد خاص آموزشی.
- طراحی فرآیند صحیح پذیرش اعضای هیات علمی.
- پاسخ به استعلام کلیه موسسات و ارگان ها در خصوص اعضای هیئت علمی و دانشجویان.
.JPG)
دکتر بهنوش وثاقی
سمت: رییس اداره آموزش
پست الکترونیک:
vasaghi.b@iums.ac.ir
تلفن:۲۲۲۲۲۰۵۹ داخلی: ۱۶۴
شرح وظایف و اختیارات مدیر خدمات آموزشی
- برنامه ریزی و بهره وری مطلوب از امکانات و تسهیلات و تجهیزات و نیروی انسانی آموزشی در جهت ارتقاء سطح علمی دانشکده.
- هماهنگ ساختن فعالیت های آموزشی دانشکده در رشته ها و گرایش های مختلف با همکاری مدیران آموزشی گروه ها.
- نظارت بر نحوه ارائه دروس و اظهار نظر در خصوص پیشنهادات گروه ها نسبت به متون و محتوای دروس بر اساس برنامه ها و سرفصل های مصوب.
- بررسی و ارزیابی متون درسی اساتید به منظور اطمینان از انطباق آنها با برنامه ها و سر فصل های مصوب.
- تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی و واحدهای درسی مورد نیاز برای تدریس در هر رشته تحصیلی در محدوده مقررات.
- بررسی و ارائه واحدهای اختیاری و تعیین محتوای آنها با توجه به آخرین پیشرفت های علمی برای ارائه به مراجع ذی صلاح جهت تصویب.
- بررسی درخواست گروه ها برای ایجاد رشته یا گروه های جدید.
- همکاری با واحدهای ذی ربط جهت برگزاری کارگاه های آموزشی برای پرسنل شاغل در بخش های آموزشی دانشکده.
- ارسال فرم های اعلام ظرفیت گروه ها و بررسی ظرفیت های اعلام شده از سوی گروه ها و تطابق با آئین نامه های مصوب موجود.
- همکاری در تدوین آئین نامه های اجرائی مربوط به حوزه معاونت آموزشی دانشکده.
- تهیه، تدوین و ارسال گزارشات مربوط به حوزه اداره خدمات آموزشی به مراجع ذیربط.
- تدوین، برنامه ریزی و پیشنهاد اصول اجرایی امور آموزشی دانشکده.
- تهیه، تنظیم و نگهداری برنامه های مصوب آموزشی دانشجویان و تدوین جزوات مقررات و معرفی دوره های آموزشی دانشکده.
- ارسال تقویم دانشگاهی و نظارت بر تنظیم برنامه های هفتگی و امتحانی دروس دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشکده.
- نظارت بر حسن اجرای آئین نامه ها، بخشنامه ها و مصوبات آموزشی در واحدهای ذیربط.
- رسیدگی به مشکلات دانشجویان در تمامی مقاطع و برآورد نارسائی های آئین نامه ها و مصوبات و پیشنهاد راه حل به معاون آموزشی دانشکده.
- همکاری با مسئولین دانشکده و وزارتخانه در خصوص برگزاری امتحانات.
- نظارت بر اجرای آئین نامه های انتقال و مهمانی دانشجویان.
- استفاده از آمار و اطلاعات جهت برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی دانشجویان جدیدالورود و دانش آموختگان دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.
- نظرخواهی از گروه ها در خصوص تغییرات برنامه های آموزشی.
- پاسخگویی به سئوالات دانشجویان در زمینه امور آموزشی.
- دریافت لیست پذیرفته شدگان از مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
- اعمال دستورالعمل های صادره در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان در هر ترم.
- انجام امور ثبت نام دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی بر اساس آئین نامه ها.
- همکاری با گروه های آموزشی دانشکده در تهیه برنامه های هفتگی و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه کد دروس.
- انجام امور مربوط به تطبیق واحدها و راهنمایی دانشجویان در زمینه انتخاب دروس.
- ابلاغ برنامه های امتحانی بر طبق تصمیمات متخذه به گروه های آموزشی و نظارت بر اجرای امتحانات پایان ترم.
- دریافت لیست نمرات و حضور و غیاب و بررسی آن به منظور تعیین حدنصاب غیبت ها و تعیین اجازه شرکت در آزمون پایان ترم.
- کنترل وضعیت آموزشی کلیه دانشجویان در جهت رعایت تقسیم بندی دروس تعیین شده، کنترل نمرات و اعمال آیین نامه های مربوطه.
- صدور گواهی های موقت دانش آموختگان.
- تهیه آمار دانش آموختگان در پایان هر ترم و ارائه آن به مسئولین ذیربط.
- حفظ و نگهداری سوابق تحصیلی دانش آموختگان.
- دریافت کد استادی برای اساتید داخلی و مدعو دانشکده.
- انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق.

معصومه شیخ سفلی
سمت: مسئول دفتر معاونت آموزش
تلفن مستقیم : ۲۲۲۶۹۶۰۹
تلفن :۲۲۲۲۸۰۵۱ داخلی ۱۶۳
شرح وظایف مسئول دفتر معاونت آموزشی
- دریافت دستورات لازم از رئیس مربوطه
- پاسخ گوئی به تلفن های داخلی و خارج از دانشکده
- تنظیم روزانه برنامه ملاقات ها و جلسات
- پاسخ گوئی به مراجعین
- تایپ کلیه مکاتبات
- انجام زیراکس های فوری دفتر
- درخواست وسایل مورد نیاز دفتر از معاونت اداری و مالی
- مسئول دبیرخانه اداره آموزش
- پیگیری کلیه نامه های ارسالی به واحدهای مختلف جهت عودت به موقع و بازخورد لازم
- تحویل کارهای روزانه از دبیرخانه جهت امضاء سپس تفکیک و عودت به دبیرخانه
- تحویل کارهای روزانه از اداره آموزش جهت امضاء، سپس تفکیک و عودت به دبیرخانه
- هماهنگی زمان تشکیل کلیه جلسات آموزشی با معاون آموزشی و رئیس اداره آموزش، و اطلاع رسانی آن به
- اعضای جلسه و دبیر جلسات آموزش
- دریافت صورتجلسه تأیید شده از سوی معاونت آموزشی و ارسال آن برای دریافت امضاء حاضرین در جلسه
- ارسال صورت جلسه تایپی و تائید شده شورای آموزشی برای اعضاء در سیستم اتوماسیون (پس از امضاء اعضاء)
- پی گیری گزارش ساعت کاری ماهیانه اعضاء هیات علمی و کارکنان آموزش، و ارسال آن به معاونت اداری و مالی
- بایگانی نامه ها و بررسی کارهای در دست پیگیری جهت هفته آینده در پایان هفته
- پیگیری درخواست مدیران گروه ها در مواقع مربوطه
- تهیه و تایپ تقدیرنامه در موقع مقرر
- تهیه لوح برای برگزیدگان در مناسبت های مرتبط با حوزه آموزش
- برقراری ارتباط با اداره آموزش و پی گیری موارد مربوطه
- تهیه پیشنویس ابلاغ اساتید مشاور در شروع هر نیمسال تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی
- تهیه پیشنویس ابلاغ انتخاب های داخل دانشکده
- راهنمایی دانشجو برای دریافت امضاء از معاونت آموزشی و ممهور نمودن آن، و ارجاع دانشجو به دبیرخانه جهت