• 1401/04/06 - 09:50
  • - تعداد بازدید: 93
  • - تعداد بازدید کنندگان: 91
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
به منظور ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان؛

چهارمین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی OSCE فیزیوتراپی برگزار شد

به منظور ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان چهارمین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی OSCE فیزیوتراپی را برگزار شد .

3063.mp3 چهارمین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی OSCE فیزیوتراپی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی: چهارمین دوره ی آزمون صلاحیت بالینی  OSCE  دانشجویان کارشناسی فیزیوتراپی ورودی ۱۳۹۷ در ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ با حضور ۱۸ نفر از دانشجویان فیزیوتراپی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور اعضاء هیئت علمی گروه فیزیوتراپی، دانشجویان دکترای تخصصی فیزیوتراپی و هیات اجرایی گروه در کلینیک فیزیوتراپی دانشکده علوم توانبخشی برگزار شد. آزمون راس ساعت ۸ طبق برنامه شروع شد و ساعت ۱۲ پایان یافت.
دکتر شبنم شاه علی عضو هیئت علمی فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان یک روش مناسب، دقیق، معتبر و عینی می باشد.
وی افزود : هدف از این آزمون، ارزیابی و تعیین توانمندی بالینی دانشجویان در پایان مرحله کارآموزی می باشد. این آزمون بر اساس برنامه آموزشی دوره کارشناسی فیزیوتراپی در پایان مرحله کارآموزی دانشجویان انجام می شود. دانشجویان کارشناسی، بعد از طی دوره های کارآموزی، در پایان ترم ۸ دوره کارشناسی، باید در این آزمون شرکت کنند. قبولی در این آزمون منوط به اخذ حداقل ۵۰%  نمره می باشد.
مسئول برگزاری آزمون صلاحیت بالینی خاطر نشان کرد: شرح حال ارتوپدی ، ارزیابی فیزیکی و تشخیص ،الکتروتراپی حرارتی، ارزیابی بیماران نورولوژی، تمرین درمانی در بیماری های نورولوژی، الکتروتراپی تحریک کننده ها، تمرین درمانی در بیماری های عضلانی اسکلتی، درمان های دستی( ماساژ و موبیلیزیشن)، فیزیوتراپی کودکان و توانبخشی قلبی  از ایستگاه های برگزاری این آزمون بود.
استادیار گروه فیزیوتراپی در خاتمه افزود: میزان رضایت دانشجویان از سوالات و نحوه برگزاری آزمون، از طریق پرسشنامه طراحی شده در گوگل فرم، در پایان آزمون بررسی شد .
گفتنی است : آزمون بالینی ساختاریافته عینی (Objective Structured Clinical Examination) که بطور خلاصه آسکی (OSCE) خوانده می شود شامل چندین ایستگاه است که در هر ایستگاه از داوطلب خواسته می شود یک وظیفه یا عمل معین مثل گرفتن شرح حال یا یک معاینه فیزیکی را برای یک اختلال یا بیماری خاص انجام دهد. برای اینکار از بیمار نما در هر ایستگاه استفاده می شود.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 3063
:
کلیدواژه ها
زهرا بدری
خبرنگار

زهرا بدری

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings