• 1401/03/07 - 10:09
  • - تعداد بازدید: 92
  • - تعداد بازدید کنندگان: 87
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
در کنفرانس علمی اپتومتری دانشگاه ایران مطرح شد:

روش های درمانی نوظهور در تنبلی چشم

گروه اپتومتری دانشگاه ایران با همکاری انجمن علمی اپتومتری کنفرانس علمی تحت عنوان" عناوین جدید در تنبلی چشم" را برگزار کرد.

1257.mp3 روش های درمانی نوظهور در تنبلی چشم

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی: کنفرانس علمی یک روزه تحت عنوان "عناوین جدید درتنبلی چشم با همکاری گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علمی اپتومتری ایران با حضور 8 سخنران عضو هیئت علمی و150 نفر از اپتومتریست های سراسر کشور 6 خرداد 1401 در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار گردید.

پیام نبوتی مدیر گروه اپتومتری دانشگاه ایران، با بیان این مطلب که بستن چشم سالم از دیرباز به عنوان اساس درمان تنبلی چشم مطرح بوده است، گفت: این روش درمانی علی رغم اثر بخشی بالا دارای محدودیت های جدی از جمله ایجاد مشکلات عاطفی - اجتماعی و حساسیت های پوستی است که استفاده از آن را با مشکل مواجه می سازد.

وی افزود: بر این اساس در سالیان اخیر تلاش های فراوانی برای معرفی تکنیک های نوظهور درمان تنبلی چشم صورت گرفته است تا علاوه بر اثر بخشی بالا، فاقد مشکلات فوق الذکر باشند.

مدیر کمیته آموزش و پژوهش انجمن علمی اپتومتری ایران خاطر نشان کرد: از جمله این تکنیک ها می توان به یادگیری ادراکی، تمرینات دایکوپتیک دو چشمی، دارودرمانی و تحریکات مغناطیسی ترانس کرانیال اشاره نمود.

نبوتی در خاتمه افزود: لازم است اپتومتریست ها به عنوان مراقبین اولیه سلامت بینایی اطلاعات کافی را در رابطه با روش های درمانی نوظهور تنبلی چشم، جایگاه و موارد استفاده از آن ها داشته باشند.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 1257
:
کلیدواژه ها
زهرا بدری
خبرنگار

زهرا بدری

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings