• 1401/07/18 - 09:45
  • - تعداد بازدید: 106
  • - تعداد بازدید کنندگان: 102
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
به مناسبت روز جهانی شنوایی شناسی:

رشته شنوایی شناسی با بهره گیری از تکنیکهای رایج بالینی به ارزیابی، تشخیص مشکلات شنوایی و ارجاع مناسب می پردازد

رشته شنوایی شناسی(Audiology)علم شناخت سیستم شنوایی و تعادل و اختلالات آن است.

6036.mp3 رشته شنوایی شناسی با بهره گیری از تکنیکهای رایج بالینی به ارزیابی، تشخیص مشکلات شنوایی و ارجاع مناسب می پردازد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی‌؛ رشته شنوایی شناسی به منظور ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه سلامت شنوایی و تعادل به شناخت عوامل تاثیر گذار بر آنها پرداخته و با به کارگیری روشهای غربالگری و حفاظت از شنوایی در جمعیت ها به پیشگیری از بروز اختلالات شنوایی و حفاظت آن می پردازد و با بهره گیری از تکنیکهای رایج بالینی به ارزیابی، تشخیص مشکلات شنوایی و ارجاع مناسب می پردازد .

شنوایی شناسی با بهره گیری از روش های رایج، روز آمد و نوین برآمده از تلفیق تجربیات، پژوهش پایه – بالینی و پیشرفت های فن آوری، ضمن همکاری با سایر تخصص ها(Team work)؛ سن تشخیص مشکل شنوایی و تعادل را به حداقل رسانده و با مدیریت و اجرای غربالگری شنوایی و تعادل، جمعیت ها را به طور کامل پوشش دهد و با ارائه خدمات به موقع و مناسب توانبخشی، آموزش و مشاوره به افراد مبتلا به اختلالات شنوایی  کمک می کند.

باتوجه به نقش و اهمیت حیاتی شنوایی در یادگیری زبان گفتار و مهارت های ارتباطی(communication skills)و نیز ارتقاء سطح  سلامت‌؛ گروه شنوایی شناسی برنامه های آموزشی خود را در حیطه های پیشگیری و حفاظت از شنوایی، تشخیص و توانبخشی، آموزش و مشاوره تدوین می کنند وبا پژوهش و تربیت افراد مجرب و متعهد در حیطه علوم نظری و بالینی،  پاسخگوی نیازهای بهداشتی جامعه در زمینه شنوایی هستند.

هدف از نامگذاری دهم اکتبر مصادف با 18 مهر  به عنوان روز جهانی شنوایی شناسی، ارتقاء آگاهی و شناخت نسبت به مراقبت های شنوایی و گوش و آشنایی بیشتر با خدمات شنوایی شناسان است.

روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به سهم خود از زحمات همه دست اندرکاران حوزه سلامت شنوایی سپاسگزاری  کرده و این روز را به همه همکاران فرهیخته شنوایی شناس تبریک عرض می کند.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 6036
:
کلیدواژه ها
زهرا بدری
خبرنگار

زهرا بدری

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings