• 1401/06/06 - 18:48
  • - تعداد بازدید: 186
  • - تعداد بازدید کنندگان: 176
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

خدمات دیرین اپتومتری‌‌؛ موثر درکاهش آمار کم بینایی درکشور

خدمات اپتومتری جزء لاینفک نظام سلامت به شمار می رود و ارائه خدمات تخصصی ارزنده جامعه اپتومتری باعث کاهش رشد چشمگیر آمار کم بینایی در کشور شده است.

4647.mp3 خدمات دیرین اپتومتری‌‌؛ موثر درکاهش آمار کم بینایی درکشور

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی؛ دکترپیام نبوتی- مدیر گروه  رشته بینایی سنجی دانشکده علوم توانبخشی ضمن تبریک به مناسبت روز ملی اپتومتری (6 شهریور ماه ) اظهار کرد: بینایی مهم ترین حس انسان است که در فعالیت های روزمره زندگی نقش بسزایی دارد.

 وی با اشاره به این مطلب که بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، اپتومتری (بینایی سنجی) علم مراقبت های اولیه بینایی است، بیان کرد: اپتومتریست به عنوان مراقبین اولیه سلامت چشم و سیستم بینایی هستند که به مراقبت های جامع چشم و بینایی مبادرت می ورزند .

 عضو هیت علمی خاطر نشان کرد: این رشته پیشینه ای دیرین در جهان دارد به گونه ای که آموزش دانشگاهی این رشته حدود 112 سال پیش آغاز شده و امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان ادامه دارد .

وی یاد آور شد: از آن زمان تاکنون استانداردهای این رشته همسو با پیشرفت های فناوری و نیازهای بشری همواره در حال تحول و تکامل بوده است.

نبوتی گفت: خدمات اپتومتری جزء لاینفک نظام سلامت به شمار می رود و ارائه خدمات تخصصی ارزنده جامعه اپتومتری در سنوات گذشته از جمله شرکت در طرح تشخیص تنبلی چشم باعث کاهش رشد چشمگیر آمار کم بینایی در کشور شده است. ششمین روز از شهریور ماه به پاس نعمت بینایی کامل (6/6) و با هدف تقدیر از زحمات خدوم جامعه اپتومتری ایران از سوی انجمن علمی اپتومتری ایران و دیگر نهادهای مربوط به عنوان روز ملی اپتومتری نامگذاری شده است.

این رشته در سال 1353 در کشور راه اندازی شد و امروزه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی آموزش داده می شود.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 4647
:
کلیدواژه ها
زهرا بدری
خبرنگار

زهرا بدری

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings