• 1402/07/18 - 07:33
  • - تعداد بازدید: 398
  • - تعداد بازدید کنندگان: 288
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

جشن روپوش سفید تاکید بر اخلاق گرایی در دوره بالین

مراسم جشن روپوش سفید و آغاز دوره بالینی دانشجویان دانشکده توانبخشی برگزار شد.

21051.mp3 جشن روپوش سفید تاکید بر اخلاق گرایی در دوره بالین

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی؛ جشن روپوش سفید در راستای آشنایی دانشجویان با تعهدات، اصول اخلاق و رفتار حرفه ای در آغاز کار آموزی و کار بالینی با حضور رئیس، معاونین، اعضای هیات علمی و 101دانشجوی ورودی 1401 روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در دانشکده علوم توانبخشی برگزار شد.

دکتر اسماعیل ابراهیمی_ رئیس دانشکده علوم توانبخشی دراین مراسم ضمن تبریک به دانشجویان با اشاره به جایگاه دانشکده توانبخشی از نظر رتبه پژوهشی و آموزشی در سطح کشور گفت : دانشجویان توانبخشی اکثرا" از رتبه های  برتر کنکور هستند .

وی درخصوص تاریخچه و فلسفه جشن روپوش سفید توضیحاتی را ارائه داد و حفظ حرمت روپوش سفید، نوع‌ دوستی و وظیفه ‌شناسی را از اجزای تعهد حرفه‌ ای دانست.

در ادامه دکتر محمد حسین زاده ­مدیرمطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد:  دانشجویان در این دوره از تحصیل، از مرحله آموزش تئوری وارد مرحله عملی آموزش می شوند و آنچه در دوره تئوری آموزش دیده اند، در بالین بیمار به صورت عملی پیاده خواهند کرد و بایستی این نکته را در نظر داشته باشند که در ارتباط حرفه‌ای خود باجان و کرامت انسان ها روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اینکه پوشیدن روپوش سفید آنان را وارد مرحله ای می کند که مردم به آنان به عنوان درمانگر،اعتماد می کنند گفت: باید خودمان را شایسته این اعتماد بدانیم .

مدیرمطالعات و توسعه آموزش دانشگاه ایران تاکید کرد: این خدمت بایستی بر اساس صداقت ، دلسوزی ،مسئولیت پذیری و مبانی علمی انجام شود.

در بخشی از مراسم، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سال آخر هر رشته، از تجربه‌های بالینی و کارآموزی خود گفتند تا راهنمای دوستان نوورودشان باشند.

برگزاری این مراسم با مشارکت فعال دانشجویان (پریناز کریمی، عسل مریدی، نرگس قطبی، غزل حاتمی کیا،محمد رضا ایزدخواه و ابوالفضل بهروزی) از تمامی رشته های توانبخشی انجام شد.

گفتنی است؛جشن روپوش سفید، سنت زیبا و پرمفهومی است که هرساله در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای دانشجویانی که کارآموزی‌های بالینی خود را آغاز می‌کنند برگزار می‌شود.

خبرنگار: دانشجو غزل حاتمی کیا

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,دانشجویی,کارکنان,آموزشی,اعضاءهیئت علمی,اخبار داخلی
  • کد خبر : 21051
:
کلیدواژه ها
عکاس
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

عکاس

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings