• 1401/05/10 - 18:32
  • - تعداد بازدید: 150
  • - تعداد بازدید کنندگان: 138
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
به مناسبت روز ملی شنوایی شناسی مطرح شد:

تلاش برای ارتقاء جایگاه و حفظ استقلال حرفه ای دانش آموختگان رشته شنوایی شناسی

مدیر گروه رشته شنوایی شناسی دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران به مناسبت روز ملی شنوایی شناسی به تبیین اهداف، جایگاه و برنامه های استراتژیک این حوزه پرداخت.

3747.mp3 تلاش برای ارتقاء جایگاه و حفظ استقلال حرفه ای دانش آموختگان رشته شنوایی شناسی
تلاش برای ارتقاء جایگاه و حفظ استقلال حرفه ای دانش آموختگان رشته شنوایی شناسی

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی: دکتر اکرم پور بخت؛ مدیرگروه رشته شنوایی شناسی ضمن تبریک به مناسبت روز ملی شنوایی شناسی (10 مردادماه) اظهار کرد: شنوایی شناسی یکی از رشته های علوم توانبخشی است که به روش های تشخیصی و توانبخشی آسیب های سیستم شنوایی از جمله تجویز فیتینگ سمعک و وسایل کمک شنوایی که وظیفه انحصاری شنوایی شناسی است، می‌پردازد.

وی گفت: شنوایی‌شناسی حیطه گسترده ای از دانش بالینی و تکنولوژی که شامل حوزه‌های متعدد پیشگیری، ارزیابی، مدیریت مشاوره شنوایی شناسی و درمان توانبخشی می شود و رده‌های سنی مختلف از نوزاد، کودک، بزرگسال و سالمند را در بر می گیرد بنابراین، این رشته بسیار گسترده است و رویکرد کاملا تخصصی و انحصاری در این حوزه دارد.

دکتر پور بخت اظهار کرد: با توجه به جایگاه شغلی دانش آموختگان رشته شنوایی شناسی، این افراد می‌توانند در دفاتر ارزیابی شنوایی، در تیم درمانی متخصصین گوش و حلق و بینی در بیمارستان ها، مراکز بهزیستی، سازمان های تامین اجتماعی، مدارس و مراکز درمانی در محیط‌های اداری سازمانی، صنعتی، نظامی و بسیار بسیار جایگاه های دیگری حضور داشته باشند و  به فعالیت حرفه‌ای خودشان بپردازند.

مدیر گروه شنوایی شناسی با اشاره به علت نامگذاری این روز ملی، خاطر نشان کرد: قبل از این، یک شنوایی شناس نمی توانست به صورت مستقل دفتر ارزیابی شنوایی تاسیس کند در روز دهم مرداد ماه، آیین نامه دفاتر ارزیابی شنوایی تصویب شد ،که با تصویب این آیین نامه هویت و استقلال حرفه ای شنوایی شناس به رسمیت شناخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: که شنوایی شناسان طی سال های آتی بتوانند به تمامی جایگاه شغلی که برایشان پیش بینی شده، دست پیدا کنند و از طریق خدماتی که به آحاد مردم نیازمند ارائه می‌کنند بتوانند خدمت رسانی به افراد جامعه را داشته باشند.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 3747
:
کلیدواژه ها
زهرا بدری
خبرنگار

زهرا بدری

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings