• 1403/02/19 - 13:22
  • - تعداد بازدید: 57
  • - تعداد بازدید کنندگان: 44
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

ازدواج سالم با ارتقاء مهارت خودآگاهی

کلاس آموزشی، معیارهای یک ازدواج سالم با هدف آشنایی و مهارت آموزی دانشجویان در زمینه ازدواج در دانشکده علوم توانبخشی برگزار شد.

332491.mp3 ازدواج سالم با ارتقاء مهارت خودآگاهی

 به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ مهدی ایمانلو کارشناس روان مرکز جامع سلامت ارشاد در این کلاس آموزشی، به بررسی موضوعاتی مانند خود شناسی و شناخت صفات خود و جنس مخالف پرداخت و با تأکید بر اینکه توانایی خودآگاهی، فرد را برای مقابله مؤثر با موقعیت‌ها آماده می‌کند، گفت: با فراگیری این مهارت فرد می‌تواند با رفتارهای مثبت، سلامت جسمانی و به ویژه سلامت روان شناختی خود را ارتقا بخشد.

 

وی  اظهار داشت: ازدواجی موفق، ازدواجی است که با دید باز، تحقیق و مشاوره انجام شود.

ایمانلو با اشاره به این مطلب که مهمترین کار قبل از ازدواج، انتخاب و شناخت همسر مناسب است، گفت: این کار زمانی امکان پذیر است که فرد با توانایی‌ها، ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت خود آشنا باشد.

 

ایمانلو تصریح کرد: داشتن انگیزه و هدف برای ازدواج مشترک، علم و آگاهی نسبت به زندگی اجتماعی و خانوادگی، قدرت تحمل و صبر، داشتن شم اقتصادی و تمیزی و نظافت رفتاری و جسمی از اصول و معیارهایی ازوداج سالم است.

 

وی خاطر نشان کرد: افرادی که دارای خصایص اخلاقی مانند خود محوری، پرخاشگر ،عصبی، مبتلا به وسواس مغرور که در ابراز عشق و علاقه ناتوانند و یا توانایی دارند ولی آن را مهم نمی‌دانند، نمی‌توانند ازدواج سالمی داشته و شخص مقابل را خوشبخت کنند.

 

ایمانلو اظهار داشت: ایران جزء معدود کشورهایی هست که خانواده نقش بسزایی در ازدواج فرزندانشان ایفا می‌کند و اگر این مداخله غیر اصولی و صرفا" تجربی باشد، می‌تواند عواقب بدی در انتخاب ازدواج و ارتباط دو جوان رقم بزند، پس بهتر است باکمک گرفتن از یک فرد متخصص بیطرف در این راستا قدم برداشت.

 

گفتنی است: در این کلاس  مطالبی  به درخصوص معیارها کافی و ناکافی در زمینه ازدواج، سن ازدواج و میزان وقت گذاشتن با یکدیگر جهت شناخت نسبی  اشاره شد و راهکارها جهت پیشگیری مشکلات بین فردی و انتخاب صحیح تر، مطرح  گردید و در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

 

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,دانشجویی,کارکنان,آموزشی,اعضاءهیئت علمی,اخبار
  • کد خبر : 332491
:
کلیدواژه ها
زهرا بدری
خبرنگار

زهرا بدری

تصاویر

Template settings